Klagomålshantering

Klagomålshantering

Enligt skollagens 4:e kapitel, § 8 ska huvudman för förskola ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot verksamheten. I vår verksamhet finns alltid möjlighet till förbättring. Ett systematiskt arbete med synpunkter och klagomål ger goda möjligheter att uppmärksamma brister i verksamheten och kunna arbeta förebyggande på förskole- och huvudmannanivå. För att kunna vidareutveckla verksamheten på Trollängens förskola är det viktigt att vi får ta del av synpunkter och klagomål så att åtgärder kan vidtas, för att kontinuerligt utvecklas och förbättras. Vår klagomålshantering är därför en viktig del av Trollängens förskolas förbättringsarbete. Alla synpunkter och klagomål tas hand om och utreds av huvudman. 

Trollängens förskolas klagomålsblankett

Klagomål kan framföras på denna blankett. Klagomålet utreds enligt förskolans klagomålshantering. Klagomål kan även ske anonymt genom att posta klagomålsblanketten i förskolans brevlåda som sitter på husväggen.